Sunday, May 3, 2009

Beza cinta, sayang, minat dan suka.

Source : Taken from Fizz's entry on Friendster's bulletin.

Cinta
Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yg kita buat, kalo boleh nk dia tau dan kita seboleh mungkin x nak sakitkan hati dia. Kita akan sentiasa berfikir ttg dirinya. (Dlm erti lain : Cinta ditujukan kpd seseorang yg kita selalu igt dan mimpi. Tanpanya kita akn rasa sunyi dan kita cintakan spnh jiwa dgn hati yg ikhlas kpdnya wlupun dia wat x tau je).

Sayang
Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorg utk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. Selalunya kita akn sygkan seseorg yg menjadi TELINGA kpd mslh kita. (Dlm erti lain : Syg ditujukan pd seseorg yg blh membuangkan masa dia utk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn mslh kita dan kita juga blh menyekitkan hati dia krn kita bukannya cinta kpdnya).

Suka
Kita sukakan dia krn dia kelakar. Dia happy go lucky. Bila bersama dgn dia, kita rs nk tergelak smp nk pecah perut. Tapi kita tak lah rindukan sgt kpd dia bila x jumpa seminggu. (Dlm erti lain : Suka ditujukan kpd seseorg yg blh menjadi pelawak kpd kita. Kita akn suruh dia diam sekiranya perut kita nk pecah).

Minat
Ada sesuatu pd dirinya yg menarik kita utk mendekatinya. (Dlm erti lain : Minat ditujukan kpd seseorg yg ada sifat, peribadi atau brg yg kita mahukan).

Tapi kita kena igt bahawa tanpa minat, suka dan syg ;  kita tidak akan CINTA pd seseorg.
Dimanakah perasaan kita yg sebenarnya ?

Jika tiada perasaan, sama macam Mr. Bean.

3 comments:

Anonymous said...

hmm.. mr bean ade perasaan tp dia xske tunjuk².. kebanyakan lelaki tidak menunjukkan perasaan dia tp ini bukanlah bermaksud dia takut perasan.. sy rs perasaan yang dilahirkan dpd perlakuan lebih dihargai dpd luahan perasaan..

Sya A. said...

benar.. org setuju sangat3..

mrBrighside said...

hmm..susahnye entry nih..tanak pikir ah...lariiiiiiiiiiii...
=p