Monday, October 21, 2013

Seminggu di Kampung Tiong, Kelantan.

Assalammualaikum.

Hey bloggie,
What a tough week.
Semalam baru sampai Melaka. Rindu yang amat!
Rindu mama, Picca dan Dora.
Thanks a lot to the halal couple, Meera and Toinie for sending me home. Appreciated it a bunch!

Ok.
Kat kampung, hari raya Aidiladha, itulah first time aku pergi ke tempat penyembelihan lembu korban.
1st lembu tak sempat nak tengok. Sampai2 je, tengok lembu itu dah dok terbaring, menggelupur.
Ok fine, tak sempat.
Then I saw another cow yang hidup.
Dalam hati, oh my, sure that one's gonna be a dead meat.
Betul! Aduh.
Dalam hati memang nak tengok they all sembelih start dari mula lagi.
Nampak la pakcik2 tu nak tumbangkan lembu tu, dia tarik2. Sampai berdarah hidung dibuatnya.
Alahai.
Masa ni aku dah memang tak boleh duduk diam dah.
Berpaling terus ke belakang.
Memang tak boleh tengok.
Bukan aku penakut, no. Tapi, entah lah.
Tak sampai hati nak tengok.
Tak boleh nak rasa kasihan jugak sebab nanti diharamkan makan dagingnya.
So, terlepaslah peluang aku untuk menyaksikan penyembelihan yang berlaku.
Selepas ni kalau diajak, confirm aku tak nak ikut dah. Hoho.

Then, hari Sabtu, 19 Oktober pula, adik ipar aku bertunang.
Alhamdulillah. Berjalan dengan lancar dan moleknya.
Tahniah, Bella dan Nazli.

Lepas majlis, aku dan le hubs terus ke Kuala Terengganu for a caricature event.
He stays there for 2 weeks++. Aku balik Melaka.
Rindu dah ni. Huahua.

Semoga dimurahkan rezeki ye abg :)

Dah itu saja.
Aku belum breakfast lagi ni.
Malam semalam pun terskip dinner.
Dangz.

Love.

No comments: